asan-vaginasmykke_adlink-case

CASE

Asan – vaginasmykke til folket


Asan ønsket å sette fokus på temaer som kan være vanskelige å snakke om for kvinner.

Nøkkeltall

Over 2 000

likes og 115 delinger på facebook.

Over 3600 har nominert

andre på Asan sin facebook side.

60 000 unike lyttere

på en uke har fått med seg sponsoratet

Prosess

KONSEPT

Sammen med smykkedesigner Camilla Johansen ble det laget et vaginasmykke i gull og gjennom podkasten til Tusvik & Tønne ønsket Asan å motta nominasjoner på hvem som burde vinne smykket. Fansen måtte inn på Asan sin Facebookside for å delta, og veien hit ble nøye forklart gjennom sponsoratet på podkasten, samt i form av både bilde, lyd og tekst på Tusvik & Tønne sin egen facebookside. Asan ønsket å skape en flott arena for god kommunikasjon som bidro til høy involvering fra fansen og Asan.

Lydfil:

RESULTAT

Det har vært ekstra spennende for teamet i Los & Co å jobbe med denne kampanjen da vi har benyttet oss av influencers med en stor og lojal lytterskare, og fått kombinert det med fysiske produkter som ofte ses på som tradisjonelt. Vi tror at det å blande online- og offline-aktiviteter på denne måten vil ha en mye bedre effekt på målgruppen enn om vi kun fokuserte på det digitale, Vi er veldig happy og Tusvik og Tønne har gjort en fantastisk jobb. sier Nina Golizade, som er Head of User Engagement i Los & Co.

At store merkevarer som Asan nå virkelig begynner å se verdien av podkast som mediekanal viser at dette mediet modner. De tenker riktig når de former innholdet etter profilene i podkasten og klarer kunststykket å lage relevant og viktig underholdning rettet mot trofaste lyttere’ sier Stian Letessier, produsent i Både Og Redaksjonell Produksjon.

Det er fantastisk å jobbe med verktøy som ACAST som blant annet sikrer dokumentasjon som antall lyttere, når de lytter gjennom mediedøgnet og hvor de befinner seg. Dette er hva vi trenger for å sikre kvalitet, troverdighet og dokumentasjon for våre nå etterhvert mange podkastannonsører, kommenterer Thomas Veheim, produktsjef i AdLINK Media.