asan-vaginasmykke_adlink-case

CASE

Björn Borg


Björn Borg ønsket fokus på sitt nye konsept innen boksershorts under navnet Performance som er teknisk undertøy til den aktive mannen.

Nøkkeltall

Totalt 82 004

likes og 10 253 delinger på facebook.

Nesten 16 000

har kommentert totalt på de 4 postene.

1 365 459 personer

fikk med seg Petters debut som poledancer.

Prosess

KONSEPT

Björn Borg ønsket å sette fokus på sin Performance boxer, som er ett nytt teknisk undertøy til den aktive mannen. Løsningen ble SoMe-filmer, der Petter og hans team til stor grad fikk frihet til å leke med produktet. Filmene viser tydelig  logo, men også humor og hjertevarme der vi ser Petter “off stage.”

Tilsammen 4 filmer ble laget og publisert i perioden april til september 2016:

Se Petters debut som poledancer her:

Se min debut som poledancer. Jeg er bare glad jeg overlevde!!!

RESULTAT

Videoene ble svært godt mottatt blant Petters følgere og har til nå til sammen blitt vist over 3,4 millioner ganger. I snitt ble nesten 1,7 millioner nådd og brukerne så i snitt 29 sekunder av hver video.

Ved å gi frie tøyler blir også resultatet ekte og troverdig. Og dét ønsket vi! En film, eller bilde og tekst med et overdrevent reklamebudskap føles for “kjøpt og betalt, og er i mine øyne kjedelig PR med dårlig effekt. Vi er svært fornøyde med samarbeidet, kommenterer Elisa Røtterud, PR-ansvarlig for Björn Borg, Norge

Björn Borg ønsket produktplassering på en passende profil og valget falt fort på Petter Northug. Kunden ga oss frie tøyler og ønsket at filmene inneholdt en god dose humor samt en Björn Borg boxer. De fantastisk gode resultatene på alle filmene som har blitt laget i samarbeidet viser at betalt innhold også kan være godt innhold, kommenterer Susanne Lerøy, Key Account Manager i AdLINK Media.