Bremykt_TrinesMatblogg_Case_AdLINK2

 

CASE

Bremykt


For å knytte Bremykt sterkere til målgruppen, arrangerte Bremykt norgesbestebakst.no – en konkurranse der drømmen om å bli en hyllet baker kunne bli til virkelighet.

Nøkkeltall

3 minutter

lesertid på innlegg

1 852 likes

på instagram

725 000 brukere

via supernetboard på Trines Matblogg

Prosess

KONSEPT

I starten av 2014 ble Bremykt Steke og Bake lansert i praktisk foliepakning, og ved høsten samme år var utfordringen å få folk foran hyllen til å velge nyheten Bremykt Steke og Bake. Smør og margarin er produkter med svært lav involvering, der kjøperne er preget av tradisjon og gamle vaner. Man bytter rett og slett ikke merke sånn over natta. Når en kunde står foran smørhylla i butikken bruker den i snitt ett sekund på å velge merke. Ett sekund! Det betyr at hun har bestemt seg på forhånd. For å knytte Bremykt sterkere til målgruppen, arrangerte Bremykt norgesbestebakst.no – en konkurranse der drømmen om å bli en hyllet baker kunne bli til virkelighet.

I den forbindelse samarbeidet Bremykt og deres mediebyrå Mediacom med AdLINK Media og vår bloggpartner TrinesMatblogg.no – Norges største matblogger som er kåret til «Årets Matblogger 2014» av Godt.no. Grunnen er at Trine har en god profil, med spennende matretter, og en høy relevans da Trine har en preferanse for Bremykt smør i sine matretter. Målet for samarbeidet var å øke troverdigheten for produktet, øke antall konkurransedeltakere, vise til hvorfor Trine anbefaler Bremykt, samt å gjøre forbruker komfortabel og fristet til å teste ut Bremykt Steke og Bake i sin matlaging.

Trine Sandberg (Trinesmatblogg.no) var jurydeltaker i konkurransen, og frontet derfor konkurransen og egne oppskrifter med Bremykt Steke og Bake som ingrediens i kommersielle blogginnlegg. Trine sine innlegg ble promotert på hennes Instagram og Facebook profil. Trine bidro i tillegg med 2 julebakstoppskrifter til Bremykt Steke og Bake sitt julehefte som ble distribuert til alle dagligvarebutikker som Fjordland hadde avtale med i Norge. Trine sine oppskrifter ble også brukt i advertorials i utvalgte matmagasiner. Kampanjen ble støttet opp med supernetboard på Trinesmatblogg.no.

RESULTAT

På tre måneder klarte Bremykt å løfte kjennskapen med 9% og prøvet andel med 7%.

Samarbeidet med Bremykt, Mediacom og AdLINK Media har vært svært vellykket, og har resultert i en ny avtale for 2015 på Trinesmatblogg.no.

Trine sine aktiviteter på egen blogg, Instagram og Facebookside i samarbeid med Bremykt ga god respons og trafikk fra engasjerte, matinteresserte brukere. Blogginnleggene er fortsatt tilgjengelig for Trine sine lesere og har en gjennomsnittslesertid på hele 3 minutter. Kampanjen traff hele 725.000 unike brukere via display ads og konsept på Trinesmatblogg.no over kampanjeperioden.

Bremykt sin kampanjeside Norgesbestebakst.no har gått fra en konkurranseside til å bli en oppskriftsdatabase som skaper relevans for kunder både under og etter konkurransen og kampanjen var over. Tall fra Fjordland viser at den organiske trafikken har økt jevnt og trutt, og siden har hatt over 250.000 besøk på et halvt år, hvilket er langt høyere trafikk enn bremykt.no har. Trine sørget for å gi både oppmerksomhet og troverdighet til Bremykt sitt produkt og konkurranseside. Således har Trine vært ansikt utad for produktet mot kjernemålgruppen til Bremykt.