Efva-Attling-Case-AdLINK-Media

 

CASE

Efva Attling


Efva Attling ønsket å øke sin kjennskap blant motebevisste kvinner og skape interesse for sine kolleksjoner, samt drive deltakere til et event som AdLINK og kunden hadde sammen med bloggerne som løste oppgaven. De ønsket å fronte ny kolleksjon på event og skape aktivitet.

Nøkkeltall

245 kommentarer

av svært positiv karakter fikk bloggerne på sine bloggposter

50 000 lesere

via blogginnlegg

50 000 følgere

via instagram ble informert, eksponsert og inspirert

Prosess

KONSEPT

Kampanjen ble gjort i samarbeid med bloggerne Celine AagaardJanka PollianiHedda Skoug og Maria Skappel. Disse bloggerne har en unik posisjon som innovatører og first movers, og nyter stor respekt i det norske motemiljøet. Influencers av høy rang.

Før eventet frontet bloggerne sine Efva Attling favoritter som de har brukt over tid og inviterte til EKSKLUSIV kundekveld i Efva Attlings concept store.

Under eventet ble det delt “live” bilder via Instagram. I tillegg fikk utvalgte leserne som har fått tilgang på eventet, en unik sjanse til å bli bedre kjent med bloggerne. De fikk 20 % avslag på de 4 bloggernes favoritter, og 10 % på den øvrige kolleksjonen.

RESULTAT

Bloggerne postet blogginnlegg som totalt nådde ut til over 50 000 «hard core» lesere. De fleste av disse er genuint opptatt av klær og mote og søker aktivt inspirasjon i hverdagen.  Totalt fikk bloggerne 245 kommentarer og spørsmål på sine bloggposter.

I tillegg til dette postet bloggerne bilder på Instagram som tilsammen nådde ut til over 50 000 følgere.

Kampanjen ble også støttet opp med store synlige annonseformaterCamilla Pihls blogg som har over 35 000 lesere hver uke.

Vi är väldigt nöjda med samarbetet då det kändes som att det var lika uppskattat av bloggarnas läsare såväl som av bloggarna.

Petra Dranger Jendermyr Marketing & PR Manager Efva Attling