GoStudy_Case_AdLINK_iPad

 

CASE

GoStudy


Go Study ønsket å øke kjennskapen til GOSTUDY i kjernemålgruppen +/- 18 år. I tillegg ønsket de å øke antall bestillinger av studiekatalog og booking av studieopphold.

 

Nøkkeltall

900 likes

på GoStudys Facebookside

40 000 besøk

på GoStudys nettsider

6% klikkrate

på bannere og blogginnlegg

Prosess

KONSEPT

Ettersom målet til GOSTUDY var å øke kjennskapen om sine tilbud om studier i utlandet i sin kjernemålgruppe, var det naturlig å jobbe sammen med Voe som har over 50 000 lesere pr uke.

Vi la opp til en konkurranse med en fantastisk premie, hvor en kunne vinne 3 måneder studie hvor reise og oppholdskostnader ble dekket på et valgfritt studiested blant GOSTUDYs mange destinasjoner.

VOE blogger aktivt fra BALI hvor hun dokumenterte de fantastiske omgivelsene hun befinner seg i, med sine personlige touch i form av bilder og tekst om det unike opplegget GoStudy faktisk gir sine studenter.

RESULTAT

Stor deltakelse via Facebook skapte fin viral effekt blant likesinnede og vi så en markant økning på studieseksjonene til Gostudy. Kundens egne Facebooksider økte med 900 likes på kort tid. Nesten 6 000 av 50 000 lesere involverte seg i budskapet til GoStudy ved å klikke på annonsen i løpet av uke 8 og 10. Kombinasjonen av skreddersydde innlegg og bannere, førte til en imponerende klikkrate på hele 6%. Klikkrate pr unik bruker var på 12%.

«Vi er meget fornøyd med AdLINK og jobben de har gjort med VOE og Blogit.no. Dette ble en kjempebra kampanje hvor vi virkelig har nådd ut til vår målgruppe. God trafikk inn på gostudy.no og facebook profilen vår! Og ikke minst fikk vi konkrete søknader pga. kampanjen. En meget spennende kanal, dette skal vi gjøre igjen! »

Carl Christian Andersen
Markedssjef i GOSTUDY