couples

 

CASE

H&M – Favourites from Stylish Couples


H&M ønsket å generere salg til den nye H&M Fall Fashion kolleksjon 2013 samt promotere produkter til både kvinner og menn.

Nøkkeltall

Fotoshoot

av bloggerne i regi av H&M

Shopping Event

ved H&M i Bogstadveien

100 000 brukere

i målgruppen ble eksponert for kampanjen

Prosess

KONSEPT

H&M ønsket å generere salg til H&M Fall Fashion kolleksjon 2013 og promotere produkter til både kvinner og menn. Sekundærmål var å fronte ny kolleksjon og samarbeidet.

AdLINK løste dette ved å benyttet oss av 3 anerkjente og svært dyktige STYLEmag motebloggere og deres stilsikre menn. Disse 3 «bloggparene» har ulike klesstiler og utfylte hverandre bra mtp bredden i kollesjonen som vi ønsket å fronte. Deres posisjon som innovatører og sterke influencers ble ivaretatt ved kampanjen. Hvert bloggpar valgte ut sine favoritter fra kolleksjonen og stylet det på sin måte som ble nøye dokumentert i ulike faser.

Kampanjen kalt «Favourites from Stylish Couples» var et samarbeid mellom H&M, Mediacom, AdLINK Media og Aller Media. H&M holdt en egen fotoshoot før kampanjestart hvor hvert par fikk tatt profesjonelle bilder av deres stil med produkter fra H&M. Hver blogger frontet samarbeidet, deres favoritter og bildene fra fotoshoot via innlegg på egen blogg og Instagram i løpet av september 2013. Se eksempel på innlegg her. De inviterte leserne sine til et H&M Fall Fashion shopping event i samarbeid med lanseringen av STYLEmag nr.09. Bloggparene deltok selv på eventet sammen med flere hundre andre lesere og fans. Eventet fant sted i H&Ms flagshipstore i Bogstadveien.

«Favourites from Stylish Couples» ble promotert i H&M sine 7 hovedbutikker i Norge, H&M sin Facebook side, på STYLEmag.no og STYLEmag magasinet. I H&M sine hovedbutikker fikk «Favourites from Stylish Couples» tildelt et eget område, hvor kampanjemateriell frontet bloggernes favoritter samlet i stor skala.

RESULTAT

Eksternt fikk kampanjen mye omtale i sosiale medier og medieomtale i diverse magasiner og nettmagsiner. Svært god tilbakemelding fra både kunde og mediebyrå. H&M traff med denne kampanjen en målgruppe som er «ferdig segmentert» og genuint opptatt av klær og mote og som aktivt søker inspirasjon, hvor majoritet av lesere er tidlig i adopsjonsprosessen.

Eventet ble dekket i sosiale medier av både involvertet bloggere, inviterte SOME profiler, og ikke minst deltakere. Dette var med på å øke oppmerksomheten om den nye kolleksjonen etter event og når klær ble lagt ut for salg i de 7 utvalgte H&M butikker.