Sara-l-Case-AdLINK-Media

 

CASE

MyRevolution

MyRevolution gjennomførte våren 2017 et samarbeid med Sara Lossius. De ble utsolgt for produktet under første promouke!


Nøkkeltall

Utsolgt

for kollagen under første promouke

17 698

ganger ble podkasten lastet ned under kampanjeperioden

Effektiv

måte å nå målgruppen

Prosess


KONSEPT

Sara Lossius står bak helsepodkasten “Ingefær” med 40.000 avspillinger i måneden. Foruten om dette er Sara tilstede i flere sosiale medier kanaler, med lojale følgere.

MyRevolution er en naturlig og troverdig samarbeidspartner, da de tilbyr flere produkter som Sara kunne stå inne for. Kampanjen for produktet MyoKollagen er tatt ut helhetlig i samtlige kanaler: Podkast, blogg, Instagram, Snapchat, Facebook og video. Likt og troverdig budskap i flere kanaler = gull.

Det hele startet med at MyRevolution var sponsor for Podkasten “Ingefær” i 1 uke. Da starter hver episode inkludert arkiv den uken med et sponsor lydklipp hvor Sara Lossius prater i ca. 1 minutt om MyRevolution, MyoKollagen og kampanjetilbudet. Det er en effektiv måte å nå målgruppen, rett i øret, på en relevant måte.

Sara fulgt opp kampanjen med egne blogginnlegg om produktet som ble delt via hennes Facebook profil hvor hun har over 3.900 følgere.

RESULTAT

Det hele ble en kjempesuksess, med utsolgt produkt under sponsoratuken. Totalt nådde Facebook postene ut til over 10.000 brukere. I tillegg boostet hun trafikk til blogginnlegg via sin egen Instagram og Snapchat profil. Podkasten ble lastet ned 17 698 ganger i perioden kampanjen kjørte.