airfryer

 

CASE

Philips | Airfryer

Norges største trenings og kostholdsblogger testet airfryer i samarbeid med Philips.


Nøkkeltall

10 300 lesere

og 125 delinger på blogginnlegget.

229 likes

på instagramposten

67 000 lesere

ble nådd på facebook.

Prosess

BAKGRUNN

Philips ønsket at flere skulle vite om deres airfryer produkt som ved hjelp av Rapid Air-teknologi gjør at du kan steke med luft. Dermed brukes lite eller ingen olje for å få et godt resultat.

Desiree er Norges største treningsblogger og har i snitt over 50 000 lesere hver uke på bloggen. I tillegg til ca 89 000 følgere på facebook. Hun er utdannet personlig trener og kostholdsveileder og hadde selv et genuint ønske om å teste produktet. Sunn mat og kosthold er også en stor del av hennes bloggunivers, så derfor falt det naturlig for Desiree å teste dette produktet.

 

RESULTAT

  • Blogginnlegget var godt besøkt med over 10 300  lesere. Leserne tok seg også god tid inne på innlegget og brukte hele 3minutter og 21 sekunder.  I tillegg ble blogginnlegget delt 122 ganger.
  • Instagramposten fikk tilsammen 229 likes.
  • Facebookposten nådde 66 000 personer, hadde 17 delinger, 250 likes og 32 kommentarer.
  • På SnapChat posted Desiree totalt 13 bilder og videoer og de ble åpnet av mellom 10 000 og 10 300 følgere.

Desiree opplevde stort engasjement og mange spørsmål fra følgerne, slik at hun måtte dele flere videoer og bilder for å forklare/svare.

Resultatet er at Philips fikk promotert et kompleks produkt på en svært god måte gjennom flere ulike kanaler der Desiree på mange måter er ekspert ovenfor sine lesere. Dette førte til en knallgod kampanje og svært gode salgstall.