CASE

PUMA


Puma ønsket å bruke en influencer til å sette fokus på sin nye Puma Women kolleksjon.

Nøkkeltall

Totalt 86

positive kommentarer på instagram.

Hittil har 18 715

likt de fire instagrambildene

Rekkevidde på 122 000

i snitt per instagrampost.

Prosess

KONSEPT

Puma Women representerer aktive jenter som samtidig er opptatt av stil. Med sin nye Puma Women kolleksjon ønsket de å motivere til å være modig, selvsikker, besluttsom og glad. Løsningen ble å kun bruke Tone Damli som eneste influencer i denne kampanjen. Vi sydde sammen en konseptløsning som inneholdt flotte bilder av Tone i Pumas nye kolleksjon. Bildene viste hun frem både på bloggen sin og på sin Instagram konto. I tillegg inneholdt kampanjen en større integrering opp mot XXL som inkluderte egen landingsside på XXL samt spredning i XXLs SOME kanaler.

RESULTAT

Kampanjen ble godt mottatt av Tones følgere og hele 27 000 brukersesjoner ble registrert på bloggen de første 5 dagene. Instagraminnleggene fikk god rekkevidde og alle skapte engasjement både i form av kommentarer og likes. XXLs egen landingssiden for kampanjen ble en suksess og de ble utsolgt for flere av plaggene som Tone hadde vist frem i sine kanaler.

Kunde var også veldig fornøyd med samarbeidet:

We and XXL have been very happy of our collaboration with Tone! The sell through has been amazing and we learned this collaboration and set up is really working!, kommenterer Sanna Jakonen, Team Head Commercial Marketing for Puma, Nordic

Eg er stolt av vere ein del av PUMA WOMEN, skriver Tone Damli på sin blogg.