Bremykt_TrinesMatblogg_Case_AdLINK2

 

CASE

Ellos


Vi gjennomførte en svært suksessrik kampanje i samarbeid med vår partner Blogit. Ellos ville nå unge jenter, og vi ble utfordret til å komme opp med en engasjerende kampanje som skapte viarale effekter og gode salgsresultater.

Nøkkeltall

760 likes

på Ellos Facebookside

48 000 besøk

på kampanjesiden til Ellos

UTSOLGT!

for alle klesplagg som bloggerne frontet

Prosess

Konsept

Våre 5 utvalgte bloggere frontet sine favorittklær fra Ellos og stylet det på sin personlige måte, med mål om å sanke flest mulig stemmer i en intern bloggerkonkurranse blant de 5. De skulle skape sin ultimate plook for et budsjett på under 2000 kroner. Kampanjesiden finner du her.

Kampanjesiden ble hovedsaklig spredd på 3 måter:

  1. Bloggposter på toppbloggernes egne blogger.
  2. De som stemte fikk muligheteten til å like via Facebook, noe som førte til kraftig viral spredning.
  3. Vi lagde skreddersydde bannere der bloggerne var avbildet klærne de hadde valgt ut. Bannerne var å finne på samtlige sider vi eier annonserettighetene på.

Skreddersydde bannere, personlige innlegg, en up-to-date kampanjeside og viral spredning gjorde denne kampanjen til en suksess.

Resultat

Bloggpostene ble sett av ca 150 000 unike lesere på 5 ulike bloggere. Kampanjen førte også til at leserne lot seg engasjere. Hele 48 000 visninger fikk kampanjesiden til Ellos! Leserne tok seg dessuten god tid og i snitt var de inne på kampanjesiden hele 3 min og 40 sekunder.

Ellos endte opp med over 3 000 påmeldinger til sitt nyhetsbrev og over 760 nye Facebook likes. I tillegg ble de utsolgt for alle klærne som bloggerne viste frem og fikk svært mange nye leads i ønsket målgruppe å kommunisere med fremover.