CASE
EF – viral spredning og konkurranse
Bloggeren Voe, Emilie Nereng, har tidligere benyttet seg av EF sitt språkreisetilbud. Hun hadde stor glede av oppleggget, og synes det var en opplevelse for livet. Det var dermed høy relevans å fronte dette produktet og skape bra content for EF.
Nøkkeltall
Kreativt
konsept som skaper engasjement
ENORM
viral spredning
250 innlegg
ble med i konkurransen
Prosess
KONSEPT
Kampanjen ble gjort i samarbeid med Blogit.no som er en strategisk partner av AdLINK. Den bestod av et todelt innlegg på bloggen til Voe. I første del skrev hun om sine erfaringer med språkreise, og at det var noe hun gjerne anbefalte til sine lesere. Andre del var en konkurranse der premien var en gratis språkreise med EF til Malta. For å vinne måtte leserne lage en bloggpost om hvorfor akkurat DE fortjente å vinne. Se video under hvor vi overrasket vinneren.
RESULTAT
Bloggerne som deltok postet tilsammen 250 innlegg der de hadde satt seg inn i produktet til EF. Samtlige innlegg var også positivt vinklet, ettersom de skulle forklare hvorfor de hadde lyst til å vinne. Dette ble synlig for sine lesere igjen som skapte en viral spredning.
Bloggeren som vant hadde skrevet et svært innbydende innlegg hvor hun hadde laget bildemontasjer og skrevet svært delikat om en eventuell reise.
EF var svært fornøyd med bidragene og resultatene av kampanjen, noe som har ført til mange nye samarbeid med AdLINK.