Podkast reklame

ADLINK representerer 12 podkaster kommersielt og tilbyr dynamisk reklame på disse. Ofte kalles dette sponsorat eller host read reklame. Altså reklame som podkasterene selv leser inn med sin stemme og tone of voice. Vi har samlet samtlige podkaster på en ny plattform, OMNY som eies av det verdenomspennende selskapet TRITON DIGITAL som er førende på lyd og lydreklame globalt, både med tradisjonell radio, men også podkast. Vi tilbyr mer innsikt enn noen gang tidligere, samt flere muligheter til å kjøre kampanjer på tvers av de ulike podkastene med full kontroll og åpenhet. I tillegg åpner vi opp for lydspotter i podkast (også programatisk). Her har vi også et internasjonalt varelager, altså internasjonale podkaster med norske lyttere, som utgjør over en millon lyttinger pr mnd.

PROSESSEN VED PODCAST REKLAME FOR DEG SOM ANNONSØR

  1. Annonsør sender fra seg informasjon eller en brief som utvalgt(e) podkaster leser gjennom og tolker
  2. Podkasteren lager ulike løsningsforslag som annonsør får tilsendt for gjennomlytting og endelig godkjenning i god tid før kampanjen skal starte. Justeringer kan dermed gjøres.
  3. Vi booker inn valgt reklame til avtalt tid på utvalgt podkast til avtalt plassering (Start, midt eller slutt).
  4. Reklamen lyttes til av samtlige lyttere i hele arkivet på den valgte podkasten, derav dynamisk løsning, uavhengig hvilken episode en lytter til. Reklamen fra podkasteren vil være til stede på naturlige steder i hver episode den aktuelle uken/perioden. Tidsaktuelle annonser oppleves relevant, riktig og alltid aktuell. Reklamen går ikke ut på dato.
  5. Reklamen blir hørt uavhengig om lytteren lytter via Apple sin podcastapp, Spotify eller annen podkast app.
  6. Som annonsør får du dokumentasjon på antall lyttinger reklamen har fått, demografiske variabler, listen through rate, hvor det lyttes geografisk, hvilke app og device en bruker osv.
  7. I de fleste tilfeller vil vi anbefale å benytte deg av den aktuelle podkasten sin(e) sosiale medier i tillegg, for å skreddersy kampanjen utover podkastens reklame. Dette tilpasses hver eneste kampanje.
Utvalg av podkaster hos ADLINK

Adlink tilbyr podkast reklame i følgende podkaster; Tusvik&Tønne, Konspirasjonspodden, Synnøve og Vanessa, Snikksnakk med Belinda og Kristin, FreDan i Da, Relasjonspodden, Skitshowet, Mammabanden, Dansken og Fingern, Gjesterommet, Krisemøter med Kyrre Holm Johansen og Verdens Verste.